21 april 2009

Lila av Carina

Hej svejs allihopa!

Nu var det dags för min andra vecka här hos Inkido.

och idag skulle jag vilja visa 2st kort och 1 layout där jag utgått från Inkidos supersöta lila sommar papper.

På det första kortet har jag använt mig av papprena "ljuslila ida" & "ljuslila ruta".

Jag har stansat ut en scallopcirkel i vit cardstock, och stämplat med stämpeln "Idas sommar"

texten är embossad med embossingpulvret choklad

jag har även använt en swirlstämpel, som är stämplad med en ljusbrun stämpeldyna.

Även Inkidos söta rosor och band finns med på kortet.


På det här kortet har jag använt mig av en av papprena "ljuslila ros" & " ljuslila ruta"

Jag gillar verkligen den här Lycka till stämpeln, jag tycker det är så otroligt elegant.

Jag ville att stämpeln skulle synas ordentligt på det här kortet, så i stället för att placera rosen och bradsen uppe i texten så valde jag att dekorera bandet med dem i stället.

Sist ut för idag är en layout i svart och lila. En väldigt snygg färg kombination.
Jag har stansat ut cirklar ur "ljuslila prick", "ljuslila ros" & ljuslila ruta" och placerat som under fotot.

Jag har även använt mig av stämpeln Blomma8. Blomman är stämplad på vit cardstock, embossad med choklad embossingpulver och sen klipte jag ut den och satte blomman vid rosetten.

Cardstock,band, spets, knappar och rosen är självklart också från Inkido.


det var allt för idag, jag återkommer på torsdag med lite fler grejer=)

//carina


Inga kommentarer: