25 november 2009

Ståltrådshjärta i konvolut & dekorerad tvål

Här har jag snurrat vanlig ståltråd till ett hjärta, trätt små pärlor på "krusade" trådändar som jag virat runt hjärtat en och en. En liten bukett Inkido rosenknoppar med en rosett får pryda ena kanten.
Mellan de dubbla trådarna har jag satt fast en liten stämplad lapp
Vingarna är embossade med Inkidos vita enamel pulver. Sist har jag färgat in vingarna med grå tuschfärg.

Det svarta konvolutet , som jag lagt hjärtat i är från Inkidos egna sortiment.
Hörnet har jag dekorerat med Clear enamel pulver och den snygga stämpeln jag använt heter: Hörn 3-b
Bara att vika ihop konvolutet och stoppa hela härligheten i ett cellofan kuvert.
Vem skulle inte bli glad för den hälsningen?

***
När jag var liten så gjorde min mormor och jag en massa pyssel.
Bla så dekorerade vi vanliga tvålar och den här idén tog jag å testade en dag.
Lek med stämplar, tyll, mönstrade papper och lite bling resulterade i
denna väldoftande lilla "karamell"



Fötterna är knappnålar och en långsmal triangel papper som jag rullat
till en "pärla" och trätt på knappnålen.
Längst bak så har jag vikt ett papper som en solfjäder och dekorerat med pärlor.

Stämpeln : Änglar-i har jag använt på ett infärgat vitt papper.
3 skruvbrads pryder ena sidan.


Massor med tyll, rosetter och Inkido blommor
Pappers spiralerna har jag gjort av en smal remsa mönstrat
papper som jag sedan fuktat och virat runt en penna, blåst den torr med embosspistolen och dekorerat med några pärlor.
Ett litet tips är att använda "feta" tvålar.
Torrare tvålar spricker sönder.
Tycker man att doften är för stark, linda om ett var vanlig plastfolie runt tvålen innan du packar in den i mönsterpapper.
Lycka till med pysslandet!
Kram
Mariante












Inga kommentarer: